petua kurangkan senggugut~


Hello!! Wassup(2)(!) Korang apa khabar? sihat? Ok, hari ni Lina nak kongsi satu petua dengan korang..

Mungkin korang pernah kena banda yang Lina akan cakap ni.. Bagi yang perempuan je lah... Takkan lelaki pun ada jugak kan? Tak logik langsung! 

Korang selalu tak kalau datang 'bulan' je, sakit perut @ senggugut?? Pastu, sakit pinggang?? Perit kan??

Oklah.. sebelum Lina merepek2 panjang lagi, lebih baik share petua ni kan??

--->Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuk lada hitam. Kuantiti sama banyak antara kedua-dua bahan. Makan dalam 1 @ 2 minggu sebelum haid . Cara nak telan tu tak kisahlah macam mana pun. Tapi saya gunakan kapsul kosong lebih kurang 2 biji sekali makan .Tapi kenalah cepat menelannya sebelum ia lembik . Sekali makan anda tidak akan dapat senggugut selama 3 bulan berturut-turut. Ini adalah pengalaman saya.
--->Setelah saya berada di kampus amat susah bagi saya nak amalkan petua tersebut, tapi saya amalkan minum air suam. Kesannya tanpa sedari dah lama saya tak dapat senggugut.
--->Melakukan senaman seperti lompat bintang, pasak bumi, dan hula-hoop sebanyak mana yg mampu. Ini diyakini dapat meregangkan sel-sel malas dan menguatkan kepala lutut.

sumber: Wikipedia

Nota tangan: semoga korang berjaya! @_@

0 comments:

Post a Comment

Komen yang elok2 tau ! terima kasih datang ke blog ni ! nanti datang lagi ek? rajin-rajinlah bagi komennnnnn~ ^.^v