ape ek ?

Assalamualaikum.
*sigh*

Aku semakin terasa debaran trial spm. maklumlah, aku ni bukannya pelajar yang bijak/ cepat tangkap apabila belajar. nak kata aku ni lem tak adalah sampai tahap itu. cuma aku ni jenis budak yang sederhana je. study pun suka lewat malam. tapi, itu dulu.

sekarang, aku dah mula berjinak-jinak ( ha kau, berjinak --" ) study pukul 8 lebih sampai pukul 10 lebih.. after that, aku masuk tidur. kebiasaannya, aku study pukul 10-12. pastu main candy crush. Ah, masa tu aku masih lagi ambil ringan dengan semua benda ni.

selalunya, aku tuisyen petang. jadi bila malam tu, tahu-tahu lah penatnya macam mana. tapi sekarang, discuss punya discuss dengan parents (baru semalam) yang aku berhenti tuisyen. then, start study sendiri. aku tahu cara-cara nak berjaya.. cuma aku je yang tak nak pratikkan dalam kehidupan seharian ni.. teruk --"

mak aku harapkan aku dapat keputusan yang cemerlang untuk spm. dan aku dah janji dekat mama yang nak belajar macam ikut jadual tuisyen, buat study group, tak faham jumpa cikgu, dan pelbagai alternatif lain yang kita boleh buat sebenarnya. so, trial 21 ogos. dan subjek pertama sekali ialah ADDITIONAL MATHEMATHICS which is a killer subject ( maybe for me? )

dan kemungkinan ini entri last aku untuk bulan ni, atau pun mungkin ada entri lain jugak. depends la.. kalau aku ada time, aku update. dan kalau wifi aku tak buat hal la.. kalau wifi buat hal, harapan la nak update..kann? okaylah, smpai sini jela, aku pun dah penat menaip ni.. hahahha (poyo). wa chow dulu. assalamualaikum

nota kaki : ma aku cakap " there's no easy way to success" and honestly, i agree with you mom :)

0 comments:

Post a Comment

Komen yang elok2 tau ! terima kasih datang ke blog ni ! nanti datang lagi ek? rajin-rajinlah bagi komennnnnn~ ^.^v