Keistimewaan VS kelemahan


 Hello(!) Korang sihat tak?? Hari ni Adlina nak bercerita mengenai keistimewaan dengan keburukan.. Hari ni, masa dekat sekolah, cikgu kaunseling ada wat satu test ni... test tu berkenaan dengan diri kita... Senaraikan seberapa banyak yang korang boleh... Kalau Adlina, rasanya kelemahan/keburukan lagi senang nak disenaraikan daripada kebaikan/keistimewaan... Tak tahulah kenapa...  Ada budak kelas Adlina senaraikan 10 kebaikan/keistimewaan diri... tapi, Adlina tak tahu nak tulis apa kat keistimewaan tu.. Keistimewaan Adlina 6 je... hahaha!! Kalau kelemahan, hambek kau!! belas2.. dah nak 20 kot!!! Teruk seyh!!! Korang nak tahu ke keistimewaan yang Adlina wat??

  • Suka senyum
  • Menghormati guru
  • Suka berlawak
  • Suka keindahan alam( menikmati )
Sebenarnya keistimewaan tu ada lagi 2.. tapi tak ingat!!! Kalau korang nak tahu kelemahan Adlina apa, adalah!! Tapi, cian korangkan? nak tahu ke?? Adlina ni seorg yang suka menangguhkan kerja, susah nak minta maaf (ego tapi kadang2 kalah jugak! kenalah mntak maaf dulu..), sensitif, cepat melawan, suka usha orang, suka termenung, suka sangat berblogging, facebooking, twittering.. Adoi!! kalau senaraikan semua rasanya sampai esok pun tak abis! haha!! keistimewaan tak ingat, tapi kelemahan ingat lak kan?? 

Cuba korang pula senaraikan keistimewaan & kelemahan korang.. Tenguk mana yang paling banyak.. Adlina bukannya tak banyak keistimewaan.. tapi, Adlina rasa keistimewaan Adlina banyak.. tapi, tak tahu apa... tak tahu nak senaraikan... takut terperasan pula.. nanti senarai2 sikap tu sbnrnya tak de kat kita... kan dah x jujur?? betul tak?? jadi Adlina ada tanya kawan2... Dapat 6 je... hahaha!!! Oklah tu kan daripada 1.. hehe!! :D Cuba tau!! Jangan tak cuba.. Kalau tak kita takkan tahu apa keistimewaan kita & kelemahan kita... Oklah, sampai sini je... SeeYouSoon!!

2 comments:

  1. suka senyum tu penting. senyum kan sedekah :)

    ReplyDelete
  2. betul betul betul.. hehe.. tengs bagi komen..

    ReplyDelete

Komen yang elok2 tau ! terima kasih datang ke blog ni ! nanti datang lagi ek? rajin-rajinlah bagi komennnnnn~ ^.^v