Menikmati keindahan alam


Hye awak!! ye, awaklah! eh2.. bkan awak! awak yang catik/kacak yang tengah baca entry ni lah..:D
Amacam tajuk saya hari ni?? hhmm.. sbnrnye saya nak cite berckp mengenai ciptaan Allah..
Oklah.. penatlah tulis awak2 ni... Kadang2 korang suka tak merenung ciptaan Allah? Apa yang korang rasa? Cantik + indahkan + teruja pun ada kan?
Kadang2, bila malam je tu yang best!!! Dapat tenangkan fikirankan? Selalunya lina kalau lepas balik tuisyen tu, mak amik, dapat tgk bulan, bintang, pokok2.. Nak pulak kalau bulan yang bercahaya sangat! Bila tengok bulan tu, teringat Nabi Muhammad s.a.w. Lepas tengok tu je, rasa macam semua beban, masalah yang berlaku macam dah hilang..!! Subhanallah!! 
Lina rasalah kan.. daripada kita buang masa dengan perkara yang x berfaedah contohnya sosial yg keterlaluan lah.. lebih baik kita tgk ciptaan allah... tengok keindahan alam.. Kan lebih seronok!! Nak pulak kalau tepi pantai, angin sepoi2 bahasa meniup rambut/tudung, pasir2 dkt laut yg lembut bila dipijak, bintang2 dan juga bulan! Lengkap sumenya!! Kadang2 teringin juga nak wat umah kat tepi pantai.. tapi takut.. disapa 'ombak rindu' plak kan? hehe.. :) Tetiba plak t'ingat satu lagu ni.. tapi x brpe ingat lirik dia lak..:D So, bg lina lah.. lebih baik kita menikmati kenidahan alam semesta drpd melakukan perkara yang tak berfaedah... sambil menikmati tu, sambil2 lah memuji Allah.. kan dah dapat pahala? betul tak...? Oklah.. sampai sini je.. Bye2 awak! Assalamualaikum!

0 comments:

Post a Comment

Komen yang elok2 tau ! terima kasih datang ke blog ni ! nanti datang lagi ek? rajin-rajinlah bagi komennnnnn~ ^.^v